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Kawasaki Z1000 2010탈것들/BMW K1300R (12~) 2012. 8. 13. 20:00
신형 Z1000 (2010~)
Specifications:
- Engine: Four-stroke, liquid-cooled, DOHC, four valves per cylinder, inline-four
- Displacement: 1043cc
- Bore x Stroke: 77.0 x 56.0mm
- Compression Ratio: 11.8:1
- Fuel Injection: DFI® with four 38mm Keihin throttle bodies, oval sub-throttles
- Ignition: TCBI with digital advance
- Transmission: Six-speed
- Final Drive: X-ring chain
- Rake / Trail: 24.5 degrees / 4.1 in.
- Frame Type: Aluminum Backbone
- Front Tire: 120/70 ZR17
- Rear Tire: 190/50 ZR17
- Wheelbase: 56.7 in.
- Front Suspension / Wheel Travel: 41 mm inverted cartridge fork with stepless compression and rebound damping, adjustable spring preload / 4.7 in.
- Rear Suspension / Wheel Travel: Horizontal monoshock with stepless rebound damping, adjustable spring preload / 5.4 in.
- Front Brakes: Dual 300mm petal-type rotors with radial-mount four-piston calipers
- Rear Brake: Single 250mm petal-type rotor with single-piston caliper
- Overall Length: 82.5 in.
- Overall Width: 31.7 in.
- Overall Height: 42.1 in.
- Seat Height: 32.1 in.
- Fuel Capacity: 4.1 gal
- Color Choices: Pearl Stardust White, Metallic Spark Black보험처리 중인 녹턴이의 대안으로 뭐가 좋을까 한참 고민하던중에
사장님이 추천해주신 신형 지천이.
신형엔진에 풀배기..
이전 녹턴이도 그랬지만 신형은 더욱 사이버틱한 디자인인다.
시승을 해 보았다.
오...디튠을 했건 어쨌건 9R 엔진이었던 녹턴이에 비해 10R 엔진의 이놈은 파워가 충분히 넘쳐났다.
게다가 풀배기튠이니 더 그랬을거다.
변속시 빵빵 터지는 빽파이어도 멋졌다.
잠깐동안의 시승이었지만 확실히 다른 느낌이긴 했다.
하지만...
같은 태생의 놈이었던지라 금새 익숙해져버린 포지션과 너무 친근한 필링이란...
녹턴이를 튜닝해놓은듯한 느낌은 뭔가 좀 아쉽긴 했다.
아마 작년 이맘때쯤 처음 그놈을 탔을때같은 감동을 원했던걸까나...
하지만 이에 대한 마땅한 대안이 없어서 한참 고민할 수 밖에 없었다.
아쉽지만 일단 패스~
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